رستوران ایده آل

رستوران ایده آل، تهیه و سرو غذا آدابی دارد که رعایت آنها باعث حفظ تندرستی و موجب آرامش می شود و هدف همه ی آدم ها از رفتن به رستوران خوردن غذای با کیفیت و کسب آرامش است.

خوردن غذا بیرون از منزل یکی از تفریح های ما ایرانی ها است که خانواده ها با توجه به درآمدشان به سراغ رستوران هایی می روند، غافل از اینکه برای انتخاب یک رستوران ایده آل به نکته های فراوانی به غیر از داشتن غذاهای خوشمزه باید توجه کرد.


برخی از مهم ترین ویژگی های یک رستوران ایده آل


1-توجه به اصول بهداشتی: داشتن دستکش و کلاه، پاک کردن سریع میز و داشتن لباس های یکدست و تمیز از نکته های اصلی هستند که باید به آنها دقت کرد. رعایت اصول بهداشتی در کارکنان یک رستوران باید به حدی باشد تا مشتریان با یک بار آمدن به آنجا از این موضوع مطلع شوند.


2-کارکنان پاسخگو: کارکنان باید با احترام به درخواست های مشتری پاسخ دهند و مناسب بودن سر و وضع کارکنان یکی از ویژگی های یک رستوران ایده آل است.


3-آشپزخانه قابل رویت: رستوران هایی برای انتخاب مناسب هستند که مشتری بتواند تمام کارهایی که برای تهیه غذا اجرا می شود را ببیند و در این صورت کارکنان رستوران باید به اصول حرفه ای آشپزی و نکته های بهداشتی بیشتر توجه کنند.


4-داشتن سیستم تهویه هوا: داشتن سیستم تهویه هوا در یک رستوران بسیار مهم است زیرا، در صورت نداشتن این سیستم بوی انواع غذاها در سالن غذاخوری پخش می شود و باعث ناراحتی مشتری ها خواهد شد.


5-حضور مسئول رستوران در کنار مشتریان: لازم است که مسئول رستوران در جایی که مشتری ها به صرف غذا می پردازند حضور داشته باشد و از آنها درباره کمیت و کیفیت غذا پرس و جو کند که این کار نشانه، اهمیت دادن به مشتریان است.


منوی یک رستوران ایده آل چه ویژگی هایی دارد


در منوی یک رستوران ایده آل باید حداقل سه مدل سالاد درج شده باشد و تناسبی میان غذاهای کبابی، سرخ شده و گریل در سه حجم گوناگون برای آقایان، خانم ها و بچه ها در نظر گرفته شده باشد و توجه داشته باشید که هر چقدر تعداد غذاهای سوخاری کمتر باشد و غذاهای تهیه شده با هوای داغ فر و تنور بیشتر از غذاهای کبابی و زغالی با آتش باشد غذای آن رستوران سالم تر است. در منو باید علاوه بر قیمت تمام آشامیدنی ها، پیش غذاها و تمام خوراکی ها و ترکیب تک تک مواد غذایی به کار رفته در هر غذا قید شود.


نتیجه گیری


فضای یک رستوران ایده آل باید به حدی بزرگ باشد که میز و صندلی مشتری ها بیش از اندازه به هم نزدیک نباشد و به گونه ای نباشد که اگر فردی قصد بلند شدن از صندلی خود را داشت به اجبار موجب برخاستن چند نفر از میز کناری شود زیرا در این صورت راحتی و آرامش برای صرف غذا از بین می رود.