مدیریت رستوران

مدیریت رستوران، یکی از شغل های پرمشغله به شمار می آید که برای انجام صحیح آن نیاز به مهارت خواهد بود، مدیر رستوران با داشتن مهارت های لازم می تواند بر تمام بخش های رستوران نظارت داشته باشد.

مدیر رستوران باید در تمامی مواقع کاملا هوشیار باشد تا بتواند از مشکلاتی که ممکن است رخ دهد جلوگیری کند و مدیر رستوران باید از خلاقیت کافی برخوردار باشد تا بتواند جذب مشتری کند.


برخی از وظایف مدیر رستوران


1- جذب مشتری
2- داشتن سلیقه و دانش برای چیدمان صحیح رستوران.
3- برخورداری از رفتاری مدیرانه
4- برنامه ریزی فعالیت ها
5- تهیه امکانات رفاهی برای مشتریان
6- کنترل و مدیریت کارکنان و بودجه


از مهم ترین وظایف مدیر در برابر کارکنان اعتماد کردن است زیرا یک اعتماد دو طرفه موجب می شود تا با خیال آسوده تری بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند. انگیزه دادن به کارکنان باعث می شود تا انرژی آن ها بسیار افزایش یابد و بتوانند از توانایی های خود نهایت استفاده را ببرند.


مدیریت رستوران موفق


صنعت رستوران داری یکی از پر ریسک ترین صنایع محسوب می شود و طی آمارهای انجام شده از هر چهار رستوران تازه افتتاح شده حداقل یکی از آنها در همان سال اول ورشکست می شود. برای موفق شدن در رستوران داری و مدیریت صحیح به یک تعهد بسیار قوی نیاز خواهد بود و یک مدیر موفق باید بیشتر تایم خود را در هفته به مدیریت رستوران اختصاص داد و باید دو برابر بیشتر از از ساعات معین شده برای کار کردن فعالیت کند. کار رستوران داری یک شغل با ساعات کاری طولانی است و این کار تعطیلی ندارد بنابراین مدیر رستوران باید، برای هر گونه اتفاقی از آمادگی کافی برخوردار باشد تا بتواند واکنش مناسبی نشان دهد و توانایی حساب کردن دخل و خرج خود را داشته باشد تا بتواند از سود و زیان خود اطلاع یابد.


نتیجه گیری


مدیران موفق کسانی هستند که مستقیم وارد کار شده باشند و تمامی چالش های احتمالی و امور را بررسی کرده و با راهکارهای جدید و آگاهی اصول رستوران داری توانسته اند تمام تجارب لازم را کسب کنند.